Until recently, charcoal burning was a widespread practice in Europe. In Switzerland, the production of charcoal supplied an important source of income for people in the woodland regions of the Jura, the Ticino, and around Mount Napf. Today, Western European charcoal burning is practiced almost exclusively in a museum setting – except in one region: in the woods around Bramboden, in Switzerland’s Entlebuch valley, charcoal burning is still practiced commercially.