Sardinia 2017. The starting point for the film is one of the most loved lands in the mediterranean, using it to enter into the world of cinema. Ten international masters of cinema explain Fiorenzo Serra's images, one of the greatest post-war Italian documentary makers. Is masterpiece, "The last punch of Earth", will be analysed and debated, a film which examined italian change and European reflection.