Fifty years after the events of May, 68, Dany Cohn-Bendit and Romain Goupil decide to cross France. In this « road movie « they explore the sometimes puzzling territories of the Republic. Observe, listen to, discuss, discover the state of the Country. Its crises and its expectations. His ordinary heroes, his gravediggers, his pioneers... On the Road in France, or the tour and the detours of two old children of 68.