With over 200 million album sales worldwide, and remaining the only artist to chart seven consecutive US No. 1’s, Whitney Houston was the voice of a generation. Coming from an esteemed lineage of singers, Whitney was destined to be plucked from her gospel-singing roots to rule the world stage. She inspired a generation of singers from Mariah Carey to Beyoncé and her unforgettable performance of The Star-Spangled Banner unlocked an anthem that had for so long been dismissed by many black artists. But all these achievements have become a footnote to a story of addiction and self-destruction. With salacious stories filling the columns of tabloid papers and magazines, Whitney had the voice of an angel onstage, but was being torn apart by her demons offstage.