Brainious is not about how smart is a child, but how a child can be smart. This documentary explains what every adult should know about kids' brains in order to help children thrive, and unlock their potential. Today, we do know a lot about the brain, but curiously we don't use our knowledge to raise our children, or educate them. Schools are still the same, parents have the same doubts and make the same mistakes. Knowing what is happening in our children's brains change the paradigm, and force to think about education in a more enlightened way. From emotion to mindsets, Brainious resonates also with our inner-child, and probably helps us to understand better the grown ups we've become.