Pippo Fava is an original and versatile artist as well as a faithful chronicler of his time. In 1980, he becomes the editor-in-chief of a local newspaper in Catania and by applying the idea of a free journalism, he decides to open an actual school of journalism. Along with his young trainees, he also creates the monthly magazine I Siciliani. Fava’s fate is sealed. He will pay the ultimate price, but his students will continue his work.