With irony and without rhetoric, Stato Di Ebbrezza deals with the issue of alcoholism through a real story, that of renowned cabaret artist Maria Rossi. Previous football player, homosexual, her subtle and brilliant talent in discovering the positive and funny side in people's behaviors and life's situations, will allow her to survive and successfully overcome her addiction, spreading her hunger for joy. The dark path of rehabilitation she has to face during her coercive hospitalization, will let her meet with Beatrice who will share her inner universe to get the force to react.