Young cellist Maria is disappointed by ruthless music industry. She gets back to the village in the Alps where she was born, a small and isolated community where an ancient language is still spoken: Cimbric. There she finds a sick mother, a death brother after a fatal incident with his tractor, a mourning sister in law facing a financial crisis, and a small community struggling with the first effects of climate change. Almost by chance, or maybe because it’s impossible to not meet at the only one bar at the village “piazza”, Maria gets in touch wit the famous local male choir. Her grandpa used to be part of it, but now not much remains from past glory: just a bunch of weird drunkards. Quirino is the only one who still fights for the choir’s survival, as he dreams of a singing contest, which may let them rise again. In order to do this, he asks Maria for help. She accepts the challenge, as she wants to find a new way to music again. A kaleidoscope of characters brings irony and rhythm to the tale of this small world, shook by the bugbear of climate change, and by the determination of a young woman.