Against the wonderful background of sea, sun barren lands and Mediterrenean flavors, two men, whose two lives profoundly differ from each other are destined to meet. Their stories intertwine in a strange but intense bond, which is simply born and grows, though tainted by past and present sufferings, dormant and never soothed. It is the story of Tanino, a young fisherman from the south, and passionate dreamer, driven daily by family events and personal misfortunes. One day his meeting with a certain someone leads him to discover he shares an unexpected and deep love for something that ends up making them very similar in their diversity.