A historic non-fiction film intended to be a personal journey with Pope Francis, rather than a biographical documentary about him. The Pope's ideas and his message are central to this documentary, which sets out to present his work of reform and his answers to today's global questions from his deep concern for the poor, his involvement in environmental issues and social justice.