David is in his last year studying physics in the most prestigious Italian university, the Normale University in Pisa. The day of his last exam, David encounters Viola in the university hallways. Without second thoughts he follows her and ends up involved in a student assembly. From then on, for the first time in his life, David starts asking questions and making choices: what should he do? Leave the assembly or risk missing the exam?