Sharky is unable to read or write or even count properly. But those things aren't important to "The terror of the seas!" and are offset by a huge ego. With Mikey, a normal young boy who's ordered life has broken out into a completely ne direction due to Sharky's spontaneity, and Bonnie, a trouble shooting girl who tends to assume command in every situation much to Sharky's dismay, they will enjoy seafaring adventures of plunder, pillage and piracy as they thwart the plans of arch enemies The Admiral and Old Bill the Pirate. It starts as a pure alliance of convenience, but along the way they will explore themes of friendship, fairness, loyalty, tolerance and what it means to be a hero.