Seventeen-year-old Yusuf comes home after spending four years at a detention center. His return to the family circle freshly recalls the act that his loved ones, bound by rigid tradition, forced Yusuf to commit. Directed with an assured hand, this intimate debut concerns guilt and punishment and how difficult it is to choose between blood ties and tradition on the one hand, and what is morally right on the other.