The season of Mannerism shines in Tuscany with the artistic production of Michelangelo Buonarroti, Andrea Del Sarto, Jacopo Pontormo, Baccio Bandinelli, Rosso Fiorentino and Giorgio Vasari. The life of the latter is the subject of this docu-fiction that aims to explain the works and thought of the great architect, painter, writer born in Arezzo.