Alberese, in the Tuscan Maremma, is home to the last three remaining butteri, heroic men who still rear cattle in the wild, living examples of the possibility of redemption between humans and nature. The eyes of these men and their animals reflect the feeling they have of living a life with meaning, a life that they will never give up. Two young men have joined the group to learn this traditional craft, a tough job that few can do. Only one of them will make it. The future of this ancient world will lie in his hands.