During the trial for the attack at Portella della Ginestra, held in Viterbo in 1951 against the members of the Giuliano group, a lawyer, who's not convinced by the results of the inquiry, decides to secretly conduct a proper investigation about the events surrounding the massacre.
From one small detail, the calibre of the bullet taken from one of the victim's bodies, the lawyer starts the long haul of investigation, looking for new clues and witnesses that have never been heard.