The Three Tales by Borges puts in oral form three texts by the famous Argentinian writer, published in 1975 : 'El otro', 'El disco' and 'El libro de arena'. Three supernatural tales where eternity items are being traded and, within easy reach, put our time, image and language landmarks in jeopardy.