She follows him in an attempt to deeply grasp who he is (part man, part filmmaker) in spite of the Alzheimer’s progressively overcoming him. While Manu’s memory plays tricks on him, Emmanuelle films the portrait of a direct cinema filmmaker who was close to the people he so loved to film.