Dreamy, 10-year-old Morten whiles away his days building his toy ship and trying to avoid the ire of his reluctant guardian: Mean spinster, Anna. It goes some way to distracting him from missing his Father, Captain Viks, who is away at sea. One day Morten hopes to be a Captain, just like him. After a chance meeting with the inept magician Senór Cucaracha, Morten is magically shrunken down to the size of an insect and trapped aboard the deck of his own toy-ship! But with a wicked Spider Queen and Scorpion Pirate already aboard, being Captain is going to be anything but child’s play!