On her wedding day, 16-year-old Lamia, is to "cross over" the rows of barbed wire separating her village from that of her cousin's. Between the two villages lies a border and several watchtowers. Lamia's village is in Lebanon; her cousin Samy's village has been annexed by Israel. A passage is opened under control of both sides in order for newlyweds and coffins to return to their village of origin.