Can one be happy despite being gravely ill? Nick Difino, a food performer, posed this question to himself. After being diagnosed with a Non-Hodgkin lymphoma, his disease became a challenge to find his own “recipe for happiness”. His story – mainly narrated using his video diaries – is alternated with the voices of seven acclaimed Chefs and artists – among which Simone Salvini, Roy Paci, Diego Rossi and others – who portray Nick’s struggle, since cooking for him during the treatment has got them closely involved. While preparing the meals they ponder over subjects as disease, happiness, love for life, death and – of course – the role of Food.