Rie is a PR-coordinator visiting a tunnel boring machine to portray the well-oiled European cooperation in the Metro construction when an accident suddenly occurs. Unable to escape, she takes refuge in an airlock with Croatian miner Ivo and Bharan, a worker from Eritrea. They put their lives and bodies in each other’s hands to survive the heat, pressure and mud in the claustrophobic cutterhead, exposing their radically different world views and forcing them to reconsider their lives – before finally being rescued.