Albert Serra, after the intense experience with La muerte de Luis XIV, decided to embark on a new adventure with this fascinating figure: this film, with which he won the Grand Prix at FIDMarseille. In this case Jean-Pierre Léaud passes the baton to Lluís Serrat (who hasn’t abandoned him since he played Sancho in another quixotic gesture, Honor de Cavallería), who gives an impressive performance of the dying moments of the Sun King in a stark, minimalist context. The aristocracy in its grandeur and its stupidity, between the sublime and the grotesque, in a collision between the representation of power and the forces of art.