In the mid-1970s a stranger arrives in a quiet provincial town. At a restaurant, for no apparent reason he starts to assault Claudio, a well-known lawyer. The community supports the lawyer and the stranger is humiliated and gets thrown out. Later on the way home, Claudio and his wife Susana are intercepted by the stranger who is determined to take terrible revenge on him. The lawyer then starts out on a road of no-return, of death, secrets and silences.