"In the future, if there is an honest historian, it will feel legitimate the need to bring the ten years passed from 1968 to 1978 closer to the great events that have changed the world like the French revolution and the Russian revolution". This is the guiding thought to which we have entrusted with particular emotion our personal memory and the cinematographic materials that we have created or collected during those years and which represent the physical body of the struggles and conquests obtained everywhere in that decade. Their preciousness in a country devoid of memories like this, is a rare testimony to the power of human dignity in constant struggle for its own redemption.