“Who are you?” “I’m your son. I’m Ismail.” “I have no son named Ismail.” Ismail is a man who has lived in Europe with his brother, Hassan, since they were children. The two escaped the persecution carried out by the Taliban in Afghanistan during the first years of the new millennium. Their mother, who never stopped waiting for news of her children, does not recognize him. After several uneasy phone calls, Ismail will meet with the fate of his family, dealing with the senselessness of the war, the history of his people, the Hazara, and the oldest form of love, that of a mother for her child.