In 2013, a statue of Apollo, God of Arts, Beauty and Divinations, is found off Gaza before disappearing under strange circumstances. Soon, rumour spreads around this treasure coveted by all. Both an investigative film and a reflection on history, the film immerses us in the little-known reality of a territory wounded by wars and a merciless blockade, but where life remains dignified and insubordinate.