Adnan is a revolutionary war hero whose love for fighting and his AK-47 are rivalled only by his feelings for Lina, his long-suffering sweetheart. When Adnan is late to return to his military unit after leave, the army commander launches a “kasha” to round up truant soldiers. Distracted by Lina, Adnan is caught off guard and makes a run for it. He joins up with Absi, a lover-not-a-fighter type who is dodging the kasha. Together, these two unlikely friends plot ways to reunite Adnan with his gun – and with Lina. Through a series of wry and humorous incidents over 24 hours, ‘A Kasha’ explores life and love in rebel-held areas of Sudan.