A family lives in the Mexican countryside raising fighting bulls. Esther is in charge of running the ranch, while her husband Juan, a world-renowned poet, raises and selects the beasts. When Esther becomes infatuated with a horse trainer named Phil, the couple struggles to stride through the emotional crisis.