Valeria, (Micaela Ramazzotti) young secretary of a producer, lives with an eccentric mother (Laura Morante) and secretly writes for a successful screenwriter, Alessandro (Alessandro Gassmann). One day, she receives an unusual present from a stranger (Renato Carpentieri): it's the plot of a movie. However that plot is dangerous. The untitled story tells about the misterious but really happened theft of a famous Caravaggio's painting called La Natività.