Joana, a teenager, feeds her soul with literature and rock. In 1979, when amnesty is granted in Brazil, she lives with her family in Paris. Overnight and against her will, Joana moves back to the country she barely remembers. In the early 1980s, in Rio de Janeiro, the city she was born in and where her father has forcedly disappeared, she recovers pieces of memory from a fragmented childhood. Not everything is real, not everything is imagination. And as she remembers, Joana is able to write her own story in the present tense.