Egor is a fearless state forest guard in the Siberian Taiga. He is a good family man, respected by his fellow villagers. He and his wife Natalia are expecting a second child. But one day Egor finds out that he has cancer and only two months left to live. No traditional medicine or shamanic magic can save him. Finally, left with no other options, he takes a desperate attempt to trick death. Egor chooses to take the identity of a woman as a way of fighting the disease. His family and the local society now have to accept his new self.