1974. Jim Hoffman is your average family man – hard-working pilot, father, doting husband. Oh, he’s also a drug trafficker. And when Jim is caught smuggling cocaine, FBI agent Tisa sees an opportunity to entrap his elusive supplier. Jim’s informant duties are side-tracked when he befriends his neighbour, motoring designer John DeLorean. Bedazzled by DeLorean, Jim finds himself in the inner circle at the launch of a car that promises to revolutionise the motor industry. But when DeLorean’s dream runs out of fuel, and Tisa’s nowhere near getting his guy, Jim is caught between two desperate men willing to do anything to succeed.