Under Isis’s ideology, children were seen as the bedrock of their dreamed of Caliphate, governed by an extremist interpretation of Islam. The production followed the children of the Isis militiamen, trained to fight and to become suicide bombers, and remained with them to follow their fate after the war.
It examines whether Iraq will be able to accept Isis orphans and widows as it tries to heal and reconcile the population, or whether violence and retaliation will prevail.