1938-2018: eighty years have passed since the Fascist regime’s promulgation of the racial laws. An important and unfortunately still highly relevant anniversary. Eighty years ago the Italian people, who have not traditionally been anti-Semitic, were induced by Fascist propaganda to accept the persecution of a minority that had been living peacefully in Italy for centuries.