Ulysses, fifty-five years old, is a Contemporary artist. Four years ago, Ulysses ran away from his family and put an end to his career. Nowadays, he lives alone, with his dog Joseph, in an old manor in the middle of the forest. He spends his days playing tennis on his own against a pitching machine or listening to horror movies soundtracks. In short, Ulysse is bored to death, but he is too proud to admit it.