Strong female protagonists have been the mainstay of many Avi Nesher films. In 'The Other Story', two rebellious young women - one fleeing the chaos of secular hedonism for the disciplined comforts of faith; the other desperate to transcend her oppressive religious upbringing for sexual and spiritual freedom-cross paths unexpectedly in Jerusalem, to startling consequences.