After five years of graduate studies, Red is always in search of a job and fight every day against the exclusion. Slowly, he is moving away from Anna, the love of his life. As a result of a letter to him meaning its cancellation, he makes it to the Agency for the employment, where he refuses an appointment. Having nothing more to lose, he then takes hostage the staff and the public. As a final appeal to the help, he is decided to save what remains of its dignity.