Just a few years ago, an unconditional basic income was considered a pipe dream. Today, this utopia is more imaginable than ever before - intense discussions are taking place in all political and scientific camps. Free Lunch Society provides background information about this idea and searches for explanations, possibilities and experiences regarding its implementation.