The beginning of the 20th century, borders of the Russian Tsar Imperium. A doctor gives a mortal amount of ether to a young woman whom he wants to seduce. He gets employed in an Austrian-Hungarian fortress where he continues his experiments with ether. Their aim is to lower pain but also to manipulate human behaviour. The price of success is the loss of the soul but love can save the Doctor from eternal condemnation.