The Italian intelligence agency obtains intelligence too hard to believe: An unidentified man living in Sardinia is the real owner of the moon. The news is instantly relayed to all intelligence agencies in the world, and with each government claiming that they have the rights to the moon, they decide to dispatch a Sardinia-born secret agent into the island. Though the agent really was born in Sardinia, he has since lost all characteristics of a Sardinian, and must get private lessons to learn what it is to be a Sardinian.