Set in the Andes, Pachamama is an action adventure story about a young boy Tepulpaï, who dreams of becoming a Shaman and his best friend Naïra. A sacred treasure is taken from their village, they set off on a mission to retrieve this irreplaceable artefact. Tepulpaï must prove himself to be brave, virtuous and trust his instincts. Guided by the Great Condor, they become the heroes of the village.