For black-clad nihilist Øystein Aarseth, aka Euronymous, the founding member of pioneering Norwegian black metal band Mayhem, making music simply isn’t enough. He wants to make a difference by spreading his mantra of chaos and suffering across Norway. But when his band face an unexpected tragedy, Euronymous’ megalomaniacal dreams appear to slip away. That is, until he meets Varg, an emotionally volatile superfan who becomes the group’s newest member and demands that Euronymous act on his vision and cause real havoc, with catastrophic results. Drawing inspiration from Michael Moynihan and Didrik Søderlind’s book Lords of Chaos: The Bloody Rise of the Satanic Metal Underground, this bracingly unconventional biopic is every bit as raucous, energetic and offensive as its contentious subject matter deserves.