It’s the summer of ‘51, in New York, and it’s the time of a famous trial against a large group of Italian Americans, are accused of being gangsters. The court decides to send them back to Italy, branding them as “undesirables”: 120 of them were put on a boat which reaches the port of Genoa after 2 weeks. Waiting for them on the pier, along with the other journalists, photographers and curious bystanders, is the reporter from the publication “Secolo XIX”, Giancarlo Fusco.