The film is based on photographs, manuscripts, audio recordings and 8mm films shot by the ethnographer Gregorio Hernández de Alba in the 1930s and 1940s. The director has used the materials to create a partial reconstruction of Hernández’s expeditions, and his unique image collages illustrate the way of life of the natives and the tragic misunderstandings between them and the Spanish colonizers. The film is interlaced with fictional scenes that bring the conqueror Pero Lopez to life. The film on the border between reality and dream reveals the inability of the Colombians of two different origins to understand one another.