This tale of childhood and adolescence is told through brief sequences that take place in the life of a modest family from the Pas-de-Calais region during the forties, fifties and sixties.
Paul, the main character, who we meet when he’s 5, 13 and 18, is the throughline of this tale told in a fragmentary way well adapted to the scattered nature of memories.