The story is imaginary but based on real events. An incident has occurred at an average post-Soviet school in Latvia. Somebody has defecated in the attic. The tyrant of the school, the Headmistress, starts to investigate the event. Nobody is allowed to leave the school before the culprit is found. The real uproar begins when the Photographer's python disappears somewhere in the school. The absurd drama portrays two snakes - the real one and the Headmistress - co-existing in one school.