An impressive photographic archive is found: it documents four decades of life in an industrial valley that was the most populated in Spain. Meanwhile, a group of children learn to sing like their grandparents, three pensioners rehabilitate a mine as if they were in the 19th century and an archaeologist climbs a misty mountain in search of a Neolithic cave. Dissimilar journeys but parallel in their attempt to keep alive a memory that, although it changed the history of a place, is gradually fading. After the moving achievement of ReMine, Marcos Merino reflects on the significance of remembering through various overlapping stories. For there is no identity without memory.