The exhibition will show that Degas’s relentless experimentation with technical procedures was a defining characteristic of his art. Abhorring complacency, Degas habitually revisited and reworked compositions and even individual poses, as if to mine the infinite possibilities of a given subject. ‘It is essential to do the same subject over again, ten times, one hundred times,’ Degas believed, ‘nothing should be left to chance’. Was he driven by ‘a passion for perfection’, as one acquaintance claimed? Or can his resistance to closure be considered to be a marker of his modernity?