Adriano Doria (Scamarcio), a successful young entrepreneur, wakes up in a hotel room that has been locked from the inside, and next to him is the dead body of his lover, the beguiling photographer Laura (Leone). He is accused of murder but pleads not guilty. In order to defend himself, he hires criminal defence lawyer Virginia Ferrara (Paiato), who is famous for never having lost a case. The emergence of a key witness and his imminent questioning, which could bring him down for good, force Adriano and his lawyer Ferrara to prepare his defence strategy and to find proof of his innocence in just three hours. Forced into a corner, Adriano will have to tell the whole truth.